مکتب ثقلین

ایفاء وظیفه در برابر مزدوران فرهنگی

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ

معرفی فضائل ائمه هدی علیهم السلام آنگاه بیشتر ضروری مینماید که بدین نکته حسرت بار توجه کنیم که در ادوار مختلف تاریخ اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله عشیره مداران اموی و سایر زورمندان زرپرست که از همه هستی و حیات انسانی، جز ظاهر نتوانستند ببینند و جز بنا نهادن کاخ­های تمتع و هوس آرمانی نداشتند و آموزه های جاودان را تاب نیاورده و حتی گوشه هایی ناچیز از فضایل آنان را خطری ریشه کن در برابر خواسته های دنیوی خود می­دیدند. از این رو، تا آنجا که در توان داشتند با تبلیغات پردامنه در اذهان مردمان بی­خبر، بر تصویر ملکوتی آنان چنگ انداختند و به انکار تمام فضایل آنان کمر بستند و به مدد زر و زور خویش، مزدوران فرهنگی بدین کار گماشتند و اوراق تاریخ را به ناروا آلودند. این اقدام ضد خرد و ایمان آنان تنها بدین میزان محدود نماند و تمام عرصه های معارف دینی، از توحید نبوت و امامت و معاد تا فروع احکام دینی، را تحریف کردند و در آینه زنگار بسته خود کژتاب کردند.

برای زدودن این تحریفات، مجاهده ای علمی و فراوان بایسته است و وظیفه عالمان دینی است که بر آن همت گمارند. ما در این نوشتار تنها به بررسی یکی از بی­شمار فضایل آن بزرگواران که در جریان حدیث کساء و نزول آیه تطهیر بدان اشارت شده است، می­پردازیم؛ واقعه ای که از جمله حوادث روشنگری است که اندیشه و شیوه رسول اعظم صلی الله علیه و اله را برای تداوم هدایت و رهبری مسلمانان و جامعه اسلامی را نشان می­دهد.

یکی از وظایف مهم تربیت شدگان قرآن و عترت، شناخت درست مقام و فضیلت آهل بیت اطهار صلوات الله علیهم و شناخت موارد تهاجم فرهنگی علیه آن اصفیای پروردگار و فضایل آنها است. تهاجم فرهنگی بر قرآن و عترت تازگی ندارد و دیرینه و کهنسال است که البته اختصاص به مورد خاص ندارد. بلکه در تمامی مسایل اعتقادی توحید، نبوت، معاد و امامت و نیز در فروع دین جریان دارد. بررسی هر کدام این موارد فرصتی طولانی را می­طلبد که این مختصر گنجایش تمام آن را ندارد. بلکه موضوع پژوهش و تحقیق این نوشته، فضیلتی از فضایل اهل بیت صلوات الله علیهم حدیث کساء و نزول آیه تطهیر است.

  • عین الله حسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی